Twinkle | Digital Commerce

Aldi bevestigt opening webwinkel

2017-05-27
180101
  • 1:17

Het gerucht gaat al ongeveer een half jaar, maar Aldi heeft zijn e-commerce plannen op de Britse markt inmiddels bevestigd. De Duitse discounter start in het voorjaar met de online verkoop van non-food en wijn.


Dat heeft Aldi vanochtend laten weten bij de publicatie van zijn jaarcijfers. Het bedrijf boekt steeds meer omzet in de UK, waar het winkelaanbod groeit; in tien jaar tijd wil de keten zijn fysieke Britse aanwezigheid verdubbelen, tot duizend supermarkten in 2022.

Volwassen markt
Om meer consumenten te bereiken mikt Aldi ondertussen ook op het online kanaal. Tot op heden verkocht de discounter nog niet of nauwelijks online, vanaf het voorjaar wordt de volwassen Britse markt als proeftuin gebruikt. In eerste instantie gaat Aldi in zijn Britse webshop dus alleen non-food artikelen en wijn verkopen en vervolgens bezorgen.

Aldi UK's topman Matthew Barnes spreekt van ‘weer een spannend hoofdstuk in ons verhaal’. The Financial Times citeert: ‘Dit stelt ons in staat om het merk Aldi en een aantal van onze bestverkochte, meest kwalitatieve en bestgeprijsde producten te verkopen aan duizenden extra Britse consumenten.’

E-commerce bij Lidl
Concurrent Lidl, vaak in één adem genoemd met Aldi, maakt zich op voor een uitbreiding van zijn e-commerce activiteiten in de lage landen. De discounter verkoopt hier alleen wijnen, reizen en foto’s online, in België nog niets. Op de Duitse thuismarkt is, anders bij Aldi, het webassortiment enorm.
 
Lees ook: Britse supermarkten strijden om de online klant (Twinkle 6-2015)