Twinkle | Digital Commerce

Zalando chat en whatsappt met klanten

2017-05-27
180101
  • 1:03

Zalando kijkt terug op een geslaagde test met live chat in Nederland. De functionaliteit zal hier worden uitgerold, al kan het bedrijf nu nog niet zeggen wanneer en hoe precies. In Duitsland doet de modewinkel ook ervaring op met WhatsApp.

‘De klantenservice van Zalando, ook de Nederlandstalige, werkt constant aan het verbeteren van de dienstverlening’, aldus een woordvoerder namens de nummer 3 van de Twinkle100. ’De test met live chat was erg succesvol en momenteel wordt bekeken hoe deze verder uitgerold gaat worden. Over Whatsapp hebben wij geen informatie om te delen.’

WhatsApp
Duitse media meldden gisteren dat het goed groeiende Zalando webshoppers op zijn thuismarkt benadert via WhatApp. Aan Etailment heeft het Duitse hoofdkantoor bevestigd dat het gaat om een test, zonder nadere details te geven.

Zalon
Etailment kreeg het nummer toegespeeld waarop Zalando via WhatsApp is te bereiken. Het vakmedium werd vervolgens goed geholpen, blijkt uit het verslag. Meest waarschijnlijk zet Zalando de stijladviseurs in die zijn verbonden aan zijn persoonlijke winkelservice Zalon.

Outfittery
Outfittery, een pure curated shopping service, heeft WhatsApp inmiddels al toegevoegd aan zijn klantenservice voor Duitse mannen.