Twinkle | Digital Commerce

‘Koeriers bezorgstartups in crowdsourcing moeten ook in uniform’

2017-05-27
180101
  • 1:18

Amerikanen zien toekomst in koeriersdiensten waarvan de bezorgers via crowdsourcing zijn aangemeld. 67 procent van de consumenten zegt een dergelijke service te willen gebruiken. Dan moeten de koeriers echter wel in uniform zijn.

Dat blijkt uit onderzoek van Endicia, een Amerikaanse toeleverancier in pakketbezorgingsoftware voor webwinkels. Het bedrijf vroeg 1.145 consumenten naar bezorging via crowdsourcing, schrijft Ecommercebytes.

Open voor nieuwe bezorgbedrijven
Een ruime meerderheid zou een koeriersdienst op basis van crowdsourcing, waarbij mensen met een eigen auto of fiets zich kunnen aanmelden als bezorger, wel willen proberen. 34 procent zegt in de toekomst liever gebruik te maken van koeriersbedrijven als UPS en FedEx. 29 procent opteert voor deze bezorgdiensten vanwege de betrouwbaarheid, 15 procent vanwege de veiligheid en 14 procent vanwege het gemak.

Uniform is zeer belangrijk
Veel startups die via crowdsourcing bezorgen hebben ‘medewerkers’ met een eigen vervoersmiddel én eigen kleding. Dat stoort 60 procent van de Amerikanen. Bezorgers dienen volgens hen een uniform te dragen. Zo zien zij gemakkelijker van welk bedrijf de medewerker is, aldus72 procent. Ook speelt een professionele uitstraling mee, is 22 procent van de Amerikanen van mening.

Zorgen over uniformloze bezorger
Een andere zorg over bezorgers in ‘gewone’ kleding gaat over het niet-herkennen van koeriers aan de deur (68 procent). 40 procent zegt te denken dat iemand dan gevaarlijk of onprofessioneel is. Consumenten zijn om die laatste reden bang dat de inhoud van hun pakket wordt gestolen of gebroken. Slechts 12 procent heeft absoluut geen bezwaar tegen bezorgers zonder uniform.