Twinkle | Digital Commerce

10 inspirerende voorbeelden van call to actions

2017-05-27
180101
  • 2:08

Het succes van een call to action button staat of valt met de keuze voor positie, kleur en tekst. Hoe kunt u bezoekers van uw webwinkel vaker op de gewenste knop laten klikken? In dit artikel vindt u tien inspirerende voorbeelden.

Welke call to actions werken op uw website? Dat is een kwestie van testen. Want er bestaat geen universele call to action button. Aan de hand van deze voorbeelden kunt u wellicht nieuwe ideeën opdoen, om deze vervolgens te testen.

1. Sports Direct
Sports Direct heeft een grote groene knop met de tekst ‘Ad to bag’ op de productpagina staan. De button valt op, omdat het contrasteert met de witte achtergrond en niet past bij de kleuren van de webwinkel (rood en blauw).

2. Firebox
Deze call to action is eenvoudig te vinden, omdat hij zich direct naast het artikel en boven de productomschrijving bevindt.

3. Dropbox
Waar Sports Direct een andere kleur gebruikt voor zijn call to action, hanteert Dropbox juist de logokleur: blauw. Door de opsomming erboven (bullet points) valt de knop toch op.

4. Basecamp
Basecamp laat op een vriendelijke manier weten wat de bezoeker kan verwachten als hij op de knop klikt (‘twee maanden gratis gebruik van Basecamp'). Ook laat het bedrijf zien dat 6 miljoen actieve gebruikers de bezoeker voorgingen, een gebruik van social proof.

5. Manpacks
Manpacks doet hetzelfde als Basecamp. Het bedrijf maakt ook handig gebruik van social proof (‘1000’s of men already signed up’) om de bezoeker over te halen om zijn e-mailadres achter te laten. De call to action button heeft tevens een opvallende kleur.

6. GoTo Meeting
De feloranje knop valt op, ondanks dat er op de achtergrond vanalles aan de hand is. Door de knop in het midden van de pagina te plaatsen, gaan de ogen vanzelf naar de boodschap op de button.

7. Charity
Charity gebruikt dezelfde truc die GoTo Meeting hanteert voor zijn call to action: positionering in het midden en een felgekleurde lay-out. Ook legt het goede doel uit waarom de bezoeker moet klikken.

8. Crazy Egg
Crazy Egg biedt een extra stukje informatie onder de call to action, waarmee direct duidelijk is wat het gevolg van een klik is.

9. Firefox
Firefox houdt het graag simpel en geeft in twee woorden weer wat de benefit is voor de bezoeker als hij op de knop klikt: de download is gratis.

10. Siracha2Go
Deze call to action bevindt zich onder een aantal klantbeoordelingen. Deze reviews kunnen de bezoeker overhalen om ook op de knop te klikken, net als de afgebeelde personen eerder deden.

Bron: Econsultancy.