HelloFresh heeft begin dit jaar bijna vijf keer zoveel maaltijden afgeleverd als begin vorig jaar: 7,5 miljoen in drie maanden. Het aantal abonnees van de online maaltijdboxenverkoper groeide nog harder. HelloFresh stevent af op een jaaromzet van al gauw een kwart miljard euro.
Dat maakt het Duitse weblog Excitingcommerce op uit een recent cijferrapport (pdf) van Rocket Internet. In de eerste drie maanden van dit jaar groeide het aantal HelloFresh-klanten tot bijna 282.000, 452 procent meer dan in het eerste kwartaal van 2014.
De omzet van HelloFresh kwam vorig jaar uit op iets meer dan 70 miljoen euro. Het bedrijf stevent volgens de eigen prognose af op 50 miljoen bezorgde maaltijden over dit hele jaar, een verviervoudiging ten opzichte van 2014. Bij het huidige groeitempo lijkt een omzet van 250 miljoen euro dan ook haalbaar.
Flexibel lidmaatschap
HelloFresh biedt een flexibel lidmaatschap waarmee klanten wekelijks een doos met boodschappen voor drie of vijf maaltijden ontvangen. Voordelen: ze hoeven niet meer na te denken over wat ze gaan eten en ze hoeven niet naar de supermarkt.
HelloFresh in Nederland
Enkele maanden na de oprichting in Duitsland werd HelloFresh begin 2012 geïntroduceerd in Nederland, met vele tienduizenden abonnees een belangrijke markt voor het bedrijf. Sinds begin dit jaar is de startup ook in België actief.
Lees ook: Disruptors in food bedienen nieuw type klant (Twinkle 2-2015)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
'HelloFresh bezorgt miljoenen maaltijden per maand
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.