Twinkle | Digital Commerce

Beslist wijst op zekerheid in nieuwe campagne

2017-05-27
180101
  • 1:14

In een nieuwe campagne positioneert Beslist.nl zich als leverancier van zekerheid: door prijzen en levertijden te vergelijken kunnen webshoppers met een geruster gemoed aankoopbeslissingen nemen. ‘Het grootste online winkelcentrum’ is als pay-off vervangen door ‘Beslissen met zekerheid’.

De nieuwe reclamepagne van Beslist.nl gaat vandaag van start op televisie. De vergelijker laat weten dat de spotjes inhaken op de seizoenen, à la Bol.com. Gewezen wordt op het gemak dat Beslist.nl biedt bij het kopen van dan relevante, populaire producten. ‘De tv-commercials worden consequent doorgezet naar radio en dienen als basis voor branding activiteiten op online kanalen waaronder social, display en video’, laat het bedrijf weten.

In het eerste spotje staan tuinartikelen centraal:

Assistent
Met de campagne wil Beslist.nl naar eigen zeggen zijn merkbekendheid verder vergroten en direct verkeer genereren. ‘De nieuwe commercials op radio en televisie zijn getest aan de hand van wetenschappelijke inzichten en worden ondersteund door een online campagne’, aldus Beslist.nl. Doel is een sterke koppeling te maken tussen ‘online shoppen’ en het merk Beslist.nl. Meer dan in het recente verleden positioneert het bedrijf zich als een assistent bij het online winkelen, minder als one stop shop.

Klikvergoedingen
De vergelijker was afgelopen voorjaar veel in het nieuws na het besluit om cost per click weer leidend te maken. Een aantal online retailers nam (al dan niet deels) afscheid van Beslist.nl, omdat de klikvergoedingen te hoog zouden liggen.