Twinkle | Digital Commerce

Alibaba lanceert landenpagina’s binnen Tmall

2017-05-27
180101
  • 1:06

De Alibaba Group heeft aparte pagina’s binnen Tmall Global geopend voor twaalf verschillende landen. De pagina's worden in samenwerking met lokale overheden opgezet, zodat Chinezen gemakkelijker producten uit het land kunnen kopen.

Zuid Korea kreeg in mei al de primeur van een zogenoemd eigen ‘paviljoen’. Vandaag komen daar de pagina’s van elf landen bij: Verenigde Staten, Nieuw Zeeland, Australië, Zwitserland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Spanje, Singapore, Thailand, Maleisië en Turkije. De pagina’s bevatten ook reisinformatie en feiten over de lokale cultuur.

‘Eerste vrucht’
Volgens de Alibaba Group is de lancering van de elf landenpagina’s ‘de eerste vrucht in het lopende proces om internationale handel gemakkelijker te maken’, schrijft Alizila. Merchants uit genoemde landen die al verkopen op Tmall kunnen zich onder bepaalde voorwaarden aanmelden bij hun eigen regio.

Juhuasuan open voor buitenlanders
Naast de cross border activiteiten op Tmall, heeft Alibaba de group shopping site Juhuasuan opengesteld voor buitenlandse verkopers. De holding heeft afspraken gemaakt met de ambassades van 26 landen (niet met Nederland) voor de marketing en promotie van lokale producten op Juhuasuan.

Nederland doet niet mee
Wanneer Nederland een eigen landenpagina binnen Tmall en Juhuasuan krijgt, is onbekend. Een aantal partijen uit ons land verkoopt al op Tmall via het internationale netwerk Tmall Global.