De genomineerden van de European E-commerce Awards 2015 zijn bekend. Tijdens de Global E-commerce Summit in juni maken in totaal twaalf bedrijven kans op een Omnichannel Award of Pure Player Award. Coolblue strijdt met tien andere landvertegenwoordigers om de hoofdprijs.
Dit jaar maken per vakprijs niet vijf, maar zes bedrijven kans op het winnen van een award. Net als in 2014 zijn Marks & Spencer, Nespresso en Bolia genomineerd voor de Omnichannel Award. Deze lijst wordt aangevuld met Vodafone, Ikea en het Nederlandse Suitsupply. Deze partijen bedienen de klant het beste via verschillende kanalen.
Pure players
De Pure Player Award heeft ook bekende namen op de lijst van kanshebbers staan; Asos, Net-a-porter en Yoox waren vorig jaar al genomineerd. Deze editie worden zij vergezeld door Farfetch, Lego en Komplett. De prijs gaat naar de beste winkel die enkel via het online kanaal verkoopt.
Coolblue vs tien anderen
De uitreiking van de European E-commerce Awards vindt op 9 juni plaats tijdens de Global E-commerce Summit in Barcelona. Dan wordt ook de Entrepreneurial Award, de prijs voor de beste webwinkel van Europa, overhandigd aan één van de deelnemende nationale winnaars. Nederland wordt vertegenwoordigd door Coolblue, dat in 2013 de prijs net aan zijn neus voorbij zag gaan. Het bedrijf neemt het dit jaar onder andere op tegen het Belgische New Pharma. De andere genomineerden zijn:
- Blivakker.no (Noorwegen)
- Carnet de Mode (Frankrijk)
- Green Man Gaming (UK)
- LOVEThESIGN (Italië)
- Micksgarage.com (Ierland)
- Myshoe.gr (Griekenland)
- Skatepro (Denemarken)
- Twisto (Tsjechië)
De vertegenwoordiger van Spanje wordt later bekendgemaakt.
Bol.com
Bol.com werd vorig jaar gekroond tot beste webwinkel van Europa. De retailer werd onder meer geprezen om zijn besluit om concurrenten en andere partijen toe te laten tot zijn verkoopplatform, 'een teken van werkelijke innovatie en ondernemerschap’, aldus de jury.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nominaties twee European E-commerce Awards bekend
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.