Een goed jaar na de opening is Boqz failliet gegaan. Maurice Steenbergen lanceerde het concept eind 2013 in Eindhoven. Webwinkeliers konden hele kleine showrooms openen in een voormalig pand van Free Record Shop. Het animo bleef achter.
Steenbergen wilde webwinkeliers helpen bij het trekken van publiek, vertelde hij vlak voor de opening aan het Eindhovens Dagblad: ‘Adverteren is duur en wie goed vindbaar wil zijn via zoekmachines moet daar vaak ook voor betalen', aldus de exploitant. ‘Een eigen winkel is een alternatief, maar voor kleine ondernemers vaak onbetaalbaar. Helemaal op een A-locatie waar de huurprijs al snel een ton tot anderhalve ton euro per jaar bedraagt. Een tussenstap is er eigenlijk niet en daarom bedacht ik die.’
60 bij 45 centimer
Webwinkeliers konden bij Boqz één of meerdere boxen van 60 bij 45 centimeter huren om hun spullen te etaleren. De prijs, te beginnen bij 83 euro per box, hing onder meer af van de locatie in de winkel. Boqz stelde verkopers en etaleurs beschikbaar die ondernemers hielpen bij de inrichting van de etalages, bedoeld voor sieraden, horloges, woonaccessoires, kledingstukken, zoetwaren, handwerk, cosmetica en elektronica.
Deuren dicht
Steenbergen was van plan om meer vestigingen van te openen, maar zover kwam het niet. De deuren van Boqz in de lichtstad zijn al sinds begin dit jaar gesloten, blijkt uit Eindhovense berichten.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Mini-etalages voor webwinkels weer leeg
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.