Bol.com zag de omzet van externe verkooppartners afgelopen jaar bijna verdubbelen, tot 89 miljoen euro. Daarmee leveren de zogenaamde Plaza-partners een substantiële bijdrage aan de online groei van Ahold.
Ahold schreef afgelopen jaar 1.267 miljoen euro aan eigen online inkomsten in de boeken bij, heeft u gisteren kunnen lezen. De totale online consumentenverkopen lagen echter hoger: op 1.356 miljoen euro. Het verschil tussen beide bedragen komt door de omzet van externe verkopers op Bol.com. Die inkomsten mogen niet tot de ‘officiële’ webomzet worden gerekend.
Externe omzet
De Plaza-partners waren vorig jaar samen goed voor 89 miljoen euro omzet, leert een rekensom. Dat is dik 80 procent meer dan de externe omzet in 2013. Hieronder is te zien dat Bol.com’s verkooppartners in het laatste kwartaal van 2014 voor 26 miljoen euro aan extra inkomsten moeten hebben gezorgd:
Platformleverancier
Topman Boer positioneert Ahold nadrukkelijk als platformleverancier. De aanvoerder van de Twinkle100 beschouwt zichzelf meer en meer als facilitator voor retailers en fabrikanten. De deuren gaan verder open, bij uitstek online. ‘Ahold kan als geen ander merk en bereik bij elkaar brengen’, aldus Boer.
Lees ook:
- Online groei drukt marge Ahold (26 februari 2015)
- Bol.com regelt ‘totale fulfilment’ voor partners (22 januari 2015)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bol.com: omzet Plaza-partners bijna verdubbeld
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.