De online consumentenbestedingen in de Verenigde Staten, Canada en Mexico zijn afgelopen jaar uitgekomen op bijna een half biljoen dollar. De teller bleef steken op 494 miljard dollar, 9 procent meer dan vorig jaar.
Dat heeft Ecommerce Europe becijferd. Noord-Amerika, waar in de definitie van de belangenkoepel dus ook Mexico onder valt, is de derde e-commerce regio van de wereld, na respectievelijk Azië & Oceanië en Europa. Anders dan in die delen van de wereld is de afgelopen jaargroei in Noord-Amerika in een enkelcijferig percentage uit te drukken.
Ieder jaar een procent minder
Was de groei in 2012 nog 11 procent en in 2013 nog 10 procent, vorig jaar was de groei met 9 procent weer een fractie kleiner. Mexico trekt regionaal de kar, met een verwachte online bestedingsgroei van 31 procent in 2014. In Canada zou de groei volgens Ecommerce Europe zijn uitgekomen op een kleine 7 procent vorig jaar, in de VS op niet meer dan een ruime 3 procent.
2.216 dollar per webshopper
Webshoppers uit de VS besteden per persoon wel het meest van de drie genoemde landen: 2.216 dollar per jaar, bijna twee keer zoveel als het mondiale gemiddelde.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Noord-Amerikaanse e-commerce groeit steeds iets minder hard
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.