Twinkle | Digital Commerce

Hoogvliet test thuisbezorging van online boodschappen

2017-11-11
180101
  • 1:09

Hoogvliet start in januari een test met het thuisbezorgen van online bestelde boodschappen. De supermarktketen, die bekend is van zijn hybride winkelconcept, brengt de producten met een elektrische tuktuk rond.

Hoogvliet startte ongeveer een jaar geleden met click & collect in de vorm van afhaalbalies in de supermarkten ('Klik&Klaar'). In mei opende het bedrijf zijn eerste Hoogvliet Versmarkt, een plek waar klanten hun online orders kunnen oppikken en waar ze verswaren kunnen kopen om de boodschappen compleet te maken ('hybride winkelen'). De fulfilment van weborders vindt plaats in een speciaal distributiecentrum in Alpen aan de Rijn. De keten gaf tot nu toe steeds aan geen plannen te hebben om boodschappen te gaan bezorgen.

Tuktuk
In januari wil Hoogvliet het bezorgen van online bestellingen toch gaan proberen. Dit zal gebeuren in ‘een nog nader te bepalen stad’, meldt de keten. In het bestelproces kunnen klanten uit die stad aangeven dat ze de boodschappen thuis willen laten leveren met een tuktuk. Het voertuig is ‘geoptimaliseerd voor de Hoogvliet-kratten en de Coole-tassen’. Behalve elektrisch is de tuktuk ook geluidsarm.

Avond- en ochtendbezorging
De boodschappen worden afgeleverd in een vast tijdsblok in de avond of in de ochtend. Betalen kan met pin bij de bezorger. Hoogvliet meldt de hoogte van de bezorgkosten bekend te maken bij de start van het tuktuk-project volgend jaar.