Tien geselecteerde e-commerce en m-commerce start-ups proberen vanaf vandaag hun bedrijf uit te bouwen in het kader van Startupbootcamp Amsterdam. KLM en eBay/Marktplaats hebben zich als extra partners aangesloten bij het programma.
Startupbootcamp Amsterdam, dat zich profileert als ’s werelds eerste accelerator voor e-commerce en m-commerce, maakte een maand geleden elf deelnemers voor dat programma bekend, waarvan InSelly uiteindelijk niet meedoet.
Bij Vodafone
De tien overgebleven bedrijven werken de komende drie maanden samen met experts in het hoofdkantoor van Vodafone te Amsterdam. Ze leren onder andere connecties te leggen met zowel Nederlandse als internationale klanten en partners. Daarnaast ontvangt elk team 15 duizend euro en een sponsorpakket ter waarde van 450 duizend euro.
Uiteindelijk pitchen de bedrijven op Demo Day (23 januari) voor een zaal met investeerders. De deelnemende start-ups zijn (op alfabetische volgorde):
1. Eccentrade
Eccentrade is een online b2b-platform voor wereldwijde professionals in clean technology en high technology.
2. Joopp
Joopp biedt een eenvoudige websitebouwer aan bedrijven. De start-up heeft inmiddels tweeduizend klanten.
3. Magnetic.io
Magnetic.io is een enterprise-level e-commerce platform. Het presenteert zich als een concurrent van bijvoorbeeld Hybris, ATG en Intershop.
4. Printr
Printr maakt 3D-printing voor de massa toegankelijker met eigen technologieën.
5. Quiver
Quiver richt zich op het beveiligen van documenten met zijn ‘Smart Files’. Gebruikers kunnen documenten met anderen delen op basis van bijvoorbeeld locatie (gps) en tijdslimiet om zo onderschepping te voorkomen. Ook bevatten Smart Files printscreen-beveiliging.
6. RelevancyData
Deze start-up ontwikkelde software waarmee personen, merken en producten in video’s worden herkend. Aan de hand van deze informatie kunnen adverteerders gemakkelijker hun advertenties koppelen aan voor hen relevante video’s.
7. Saddl
Saddl zet zich in voor de last mile van e-commerce bestellingen. Het bedrijf koppelt retailers aan koeriers om pakketten altijd en overal direct te kunnen laten bezorgen.
8. StartMonday
StartMonday helpt bedrijven eenvoudiger sollicitanten te screenen met videocontent. Aan kandidaten wordt gevraagd om een korte video-introductie in te zenden via hun mobiele telefoon.
9. Tom Kabinet
Tom Kabinet wil graag het eBay voor tweedehands e-books worden. Eigenaren kunnen via dit platform hun al gelezen e-books doorverkopen.
10. Yippie
Yippie maakt het voor consumenten gemakkelijker om te shoppen. Het ontwikkelde een eenvoudige prijsvinder die beschikbaar is via een browser plugin.
Mentoren
Startupbootcamp Amsterdam wil met het nieuwe programma ‘het e-commerce en m-commerce ecosysteem innoveren’. Dat gebeurt met de hulp van tientallen mentoren, waaronder vertegenwoordigers van Twinkle100-bedrijven als Boudewijn van Nieuwenhuizen (Hema), Patrick Kerssemakers (Fonq), en Niek Veendrick (Greetz).
Partners
De organisatie laat weten dat KLM en eBay/Marktplaats zich als partners hebben aangesloten bij het programma. Eerder zegden Business Models Inc., Certa Legal, ICS Cards (International Card Services), InContext, ING, PWC, Rabobank, Sundio Group, Vodafone, Q&A Communicatie en Wereldhave al hun medewerking toe.
NB: In het komende nummer van Twinkle vindt u een uitgebreid artikel over het programma van Startupbootcamp Amsterdam.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Startupbootcamp Amsterdam voor e- en m-commerce van start
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.