Singles Day werd in de jaren negentig bedacht als een soort Valentijnsdag voor Chinese singles. In 2009 besloten landelijke webshops gebruik te maken van de zoektocht van singles naar een geliefde en fikse kortingen aan te bieden. Sindsdien is Singles Day uitgegroeid tot de belangrijkste dag voor webshops in China. Alibaba spant de kroon; het bedrijf boekte op Singles Day 2013 een recordomzet van 5,7 miljard dollar, meer dan Amerikaanse winkels draaiden op Black Friday en Cyber Monday samen.
Consumenten profiteren van AliExpress
Voor de komende Singles Day staat weer een ‘kortingsfestival’ gepland waarop Chinezen voor het eerst ook van buitenlandse retailers uit zeven landen kunnen kopen, meldt Alizila. Daarnaast profiteren consumenten uit tweehonderd internationale markten van 50 procent korting op 1 miljoen artikelen van Tmall Global en AliExpress. Voor geselecteerde landen geldt gratis verzending op een aantal producten.
Beurs
Alibaba maakte in september de grootste beursgang in de Amerikaanse geschiedenis. De totale waarde liep na de opening van de New York Stock Exchange op naar 25 miljard dollar. Oprichter Jack Ma zei eerder al in een interview na de beursgang uit te willen breiden in de Verenigde Staten en Europa.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Alibaba: ‘Buitenlandse retailers en klanten profiteren van Singles Day’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.