Twinkle | Digital Commerce

Sarenza zoekt internationale groei met tv-reclame

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:24

Sarenza is deze dagen te zien in televisiespotjes in thuisland Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Nederland en België. 'De Europese televisiecampagne markeert het begin van een nieuw avontuur, dat ons vanuit Frankrijk naar Europa zal brengen', aldus de ceo.

Sarenza, een pure player uit Frankrijk, boekt momenteel tweederde van zijn omzet op de thuismarkt. Het bedrijf heeft verschillende dedicated webwinkels voor andere markten opgezet, waaronder Nederland en het verzendt zijn schoenen en tassen naar webshoppers in 26 verschillende landen.

Omzetverhouding omdraaien
Sarenza heeft zich ten doel gesteld om over vijf jaar een omzet van een half miljard euro te behalen. Ceo Stéphane Treppoz laat weten dat de nationale en internationale omzetverhouding tegen die tijd omgedraaid moet zijn: 1/3 uit Frankrijk, 2/3 internationaal. In het persbericht over de tv-campagne (commercial hier) noemt hij de komende maanden ‘cruciaal’ voor de toekomst van het bedrijf.

Verovering Europese markten
Sarenza kreeg medio dit jaar een kapitaalinjectie van 74 miljoen euro om de internationale groeiambities waar te kunnen maken. ‘De aangetrokken middelen worden hoofdzakelijk geïnvesteerd voor de verovering van de Europese markten’, aldus Treppoz, die op de meeste markten een grote concurrent heeft in Zalando.

Kunsthal Rotterdam
Sarenza hield eerder dit jaar een eigen expositie in De Kunsthal Rotterdam. Twinkle sprak Treppoz toen over de focus op de Nederlandse consument. ‘Het verhogen van de brand awareness en visibility is waar wij momenteel naar streven’, aldus de topman. De expositie moest hieraan bijdragen, net als de huidige tv-campagne.

Schoencollectie
Om zijn aantrekkingskracht verder te stuwen introduceerde Sarenza onlangs een private label. De eigen schoencollectie is alleen bij Sarenza zelf te koop.