Twinkle | Digital Commerce

Sarenza lanceert eigen schoenencollectie

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:23
Sarenza heeft een eigen schoenencollectie ontworpen die de van oorsprong Franse online retailer in zijn eigen webshop verkoopt. ‘We maken een droom van ons team waar en hebben nu de ideale schoenenkast gecreëerd.’

De schoenen zijn verdeeld in de vijf thema’s Bataclan, Buttes Chaumont, Rue des Dames, Cherche Midi en Monceau, waarvoor de inspiratie uit vijf Parijse wijken komt. Parijs is ook de stad waar Sarenza zijn hoofdkantoor heeft. De schoenen voor ‘de hedendaagse actieve en moderne vrouw’ worden geproduceerd in Spanje en Portugal.

Droom waarmaken
‘In de eerste acht jaar van Sarenza is de focus gelegd op het worden van een mode- en schoenenexpert en de meest favoriete online schoenenbestemming’, laat ceo Stéphane Treppoz optekenen in een persbericht. ‘Nu we meer dan 4 miljoen klanten bedienen (uit 26 landen, red.), waarvan 75 procent vrouw is, wilden we graag de droom van ons team waarmaken door een eigen schoenencollectie aan ons assortiment toe te voegen.’ De schoenen worden vooralsnog alleen op het eigen platform verkocht, laat een woordvoerder aan Twinkle weten.

Kunsthal Rotterdam
Sarenza was begin dit jaar in Nederland aanwezig met een eigen expositie in Kunsthal Rotterdam. Twinkle sprak Treppoz toen over Sarenza’s focus op de Nederlandse consument. ‘Het verhogen van de brand awareness en visibility is waar wij momenteel naar streven in jullie land’, zei hij. De expositie moest hieraan bijdragen.

500 miljoen euro omzet
De in 2005 gestartte retailer wil binnen vijf jaar 500 miljoen euro omzet genereren. Daarvoor haalde Sarenza begin dit jaar 74 miljoen euro op bij vier investeerders. Het geld is onder andere bedoeld om de verdere Europese groei te kunnen realiseren.