Voradius, de Nederlandse zoekmachine voor producten in fysieke winkels, heeft in een tweede financieringsronde groeigeld gekregen van Javest Investment Fund en private investeerders.
Voradius doet geen mededelingen over de grootte van het investeringsbedrag. De start-up laat weten het geld voornamelijk te zullen besteden aan verdere platformontwikkeling en marketing.
Communicatieplatform
Binnenkort brengt Voradius een nieuwe tool op de markt. Het gaat volgens het bedrijf om ‘een innovatief communicatieplatform waarmee retailers kunnen reageren op lokale productaanvragen van consumenten. Het streven van Voradius is om uiteindelijk overal waar consumenten online zoeken naar producten een lokaal alternatief aan te kunnen bieden.’
Actuele winkelvoorraden
Voradius werd anderhalf jaar geleden gelanceerd door ex-medewerkers van eBay/Marktplaats, Skype en Capgemini. Met hun oplossingen richten zij zich op fysieke winkeliers. Retailers die samenwerken met Voradius kunnen gebruikers van de zoekmachine inzage geven in actuele winkelvoorraden, producten laten reserveren om later af te halen en/of verwijzen naar hun site om een artikel direct af te rekenen. Voradius doorzoekt momenteel zo'n 600.000 verschillende producten, die op circa 25.000 locaties zijn te vinden.
Zie ook:
- Stadshart Amstelveen ontsluit productaanbod op Voradius (29 juli 2014)
- Video Vrijdag: Voradius maakt magazijnen van winkels (4 juli 2014)
- Voradius sluit pact met de Telefoongids (24 juni 2014)
- Webrooming: Voradius vangt kopers af op Bol.com (12 februari)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nieuw groeigeld voor Voradius
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.