Twinkle | Digital Commerce

Instagrammers maken foto’s voor herfstcatalogus Nordstrom

2017-05-27
180101
  • 0:54

Nordstrom heeft invloedrijke Instagrammers uit New York zelf foto’s laten nemen van zijn herfstaccessoires. De foto’s worden gebruikt in de ketens online catalogus om consumenten te laten zien hoe een artikel in het dagelijks levens gebruikt kan worden.

Voor zijn ‘Instalog’ heeft Nordstrom twaalf ‘beïnvloeders’ gevraagd die allen een grote sociale community hebben op Instagram. Zij mochten een of meerdere accessoires als tassen, sieraden en laarsjes testen en het product in een dagelijkse setting fotograferen. De foto’s, getoond in de online herfstcatalogus op Nordstrom.com, worden ook gekoppeld aan de Instagram-accounts van de fotografen en de keten zelf.

Kopen via Instagram
Nordstrom vond in augustus een manier om fans te laten kopen via Instagram. Omdat het sociale medium geen koopoptie heeft en links niet werken, creëerde Nordstrom met Curalate’s tool Link2Buy een directe verbinding tussen een Instagram-post en de bijbehorende productpagina. Ook kunnen consumenten een artikel opslaan in hun ‘My Likes’-lijst op Instagram.