Twinkle | Digital Commerce

Burberry test koopknoptweets tijdens modeshow

2017-10-05
180101
  • 1:03

Burberry heeft gisteren als een van de eerste retailers de koopknop van Twitter getest tijdens zijn Burberry Prorsum-modeshow. Bezoekers konden via het sociale medium de nagellak aanschaffen die door de modellen werd gedragen.

Het luxe modelabel presenteerde gisterenavond zijn lente- en modecollectie 2015 voor een zaal vol liefhebbers. Naast dat de kleding en de tassen na afloop van de show direct online gekocht konden worden, introduceerde Burberry dit keer ook een social commerce optie.

Impulsaankoop
Bij elk nagellak dragend model stuurde Burberry gisteravond een kooptweet uit, zodat bezoekers een impulsaankoop konden doen, aldus Luxury Daily. De nagellak is net als de getoonde kledingstukken en tassen tot 29 september te koop.

Commerce tweets
Twitter kondigde vorige week aan koopknoppen toe te voegen aan tweets. Een geselecteerde groep partners test deze nu, waarna de functie internationaal wordt uitgerold. Commerce tweets, zoals de tweets met koopoptie heten, tonen een foto van het product dat te koop wordt aangeboden, samen met een beschrijving van het item en de prijs. Na een klik op de koopknop dient de consument zijn betaalgegevens en adres in te voeren, waarna de verkoper opdracht krijgt het product te leveren.