Google helpt onder andere retailers nu ook bij het adverteren in Google Maps. De zoekmachinegigant toont relevante advertenties bij een zoekopdracht, zodat consumenten een lokale winkel of de contactgegevens van een webshop, ook op mobiel, sneller kunnen vinden.
Retailers kunnen voortaan in hun advertenties een call extensie en een location extensie opnemen om beter gevonden te worden. Bij het intypen van een gerelateerde zoekopdracht in Google Maps - ook mobiel mogelijk - toont Google dan de exacte locatie van een winkel en het telefoonnummer waar een retailer op te bereiken is. Op de smartphone en tablet kan de consument de winkel direct bellen via een call-button.
Locatie laten oplichten
Ook is het mogelijk om de locatie van een winkel te laten oplichten op de kaart, meldt Google in zijn vannacht geplaatste blogpost. Aan elke advertentie is tevens een rapportcijfer van consumenten voor het bedrijf, de openingstijden van de winkel en een Street View-afbeelding gekoppeld.
Klantbeoordelingen
Google meldde begin dit jaar consumer ratings annotations te willen tonen in zoekresultaten. Onder de advertenties van retailers in de VS, Canada en Groot-Brittannië staat nu welk cijfer consumenten bijvoorbeeld aan de customer service van dat bedrijf geven. De nieuwe ads moeten voor meer kliks gaan zorgen. Het is nog onbekend wanneer deze beoordelingen ook in Nederlandse zoekresultaten zullen verschijnen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Google koppelt bedrijfsinfo aan advertentie in Maps
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.