Kleding.nl breidt uit naar Groot-Brittannië. Het van oorsprong Nederlandse verzamelplatform voor online kledingwinkels wil met de website Fashiola.co.uk de Britse consument bedienen.
Kleding.nl presenteerde zich begin 2012 bij de lancering als het nieuwe startpunt voor het kopen van kleding op internet. De affiliatesite toonde toen ruim vierduizend artikelen van 95 webwinkels op het platform. In zijn eerste jaar zette het bedrijf ruim 7,5 miljoen euro omzet om voor de aangesloten webwinkels. In 2013 steeg de omzet verder naar 10 miljoen euro, iets lager dan de 11,5 miljoen euro die Kleding.nl als doel had gesteld voor het jaar.
Lokaal personeel
Bij onze oosterburen ging vorig jaar Fashiola.de rond deze tijd live. ‘In Duitsland hebben we al zestig tot zeventig webshops als partners aangetrokken’, zei directeur Peter Langenkamp vorig jaar april tegen Twinkle. ‘We willen met lokaal personeel zo goed mogelijk inspelen op de trends en ontwikkelingen van de buitenlandse markten.' Voor de Britse site hebben ruim tachtig webshops zich aangemeld op het platform. Deze shops verkopen samen meer dan 650.000 artikelen via Fashiola. Een lokaal team in Groot-Brittannië beheert de Britse website.
Groei
Voor dit jaar verwacht Kleding.nl samen met zijn internationale platformen onder de naam Fashiola 35 procent meer omzet te genereren. Ook maakt het bedrijf zich op om in 2014 van start te gaan in Frankrijk en Spanje.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Kleding.nl als Fashiola van start in Groot-Brittannië
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.