Spreadshirt, het Duitse platform voor onder andere custom made t-shirts, investeert de komende tijd 3 miljoen euro in mobiel. Momenteel wordt een vijfde van de producten via een mobiel apparaat besteld. Over een aantal jaar moet er bij alle orders ‘enige mobiele interactie’ zijn.
Klanten van Spreadshirt kunnen sinds vorig jaar al hun t-shirts via een mobiel apparaat customizen. Spreadshirt wil de komende tijd nieuwe tools gaan ontwikkelen voor de smartphone en tablet en zijn desktopsite optimaliseren voor mobiel.
Omzet
Het bedrijf noteerde vorig jaar een totaalomzet van 72 miljoen euro, een stijging van 10,4 procent ten opzichte van 2012. Een vijfde van die omzet komt uit mobiel. In totaal zijn vorig jaar 3,3 miljoen producten bij de retailer besteld, een stijging van 12,7 procent. Europa is - buiten thuisland Duitsland - Spreadshirt’s grootste markt, maar in de Verenigde Staten zag het bedrijf zijn internationale omzet het hardst stijgen, aldus het jaarrapport van het bedrijf.
Traffic
Tussen 2012 en 2013 steeg het traffic aandeel van mobiel met 300 procent, schrijft Internet Retailer. Eind dit jaar dient 25 procent van de omzet uit tablets en smartphones afkomstig te zijn, over een aantal jaar wil Spreadshirt dat alle orders verbonden zijn met mobile commerce. ‘Dat wil zeggen dat klanten bijvoorbeeld hun telefoon raadplegen voor verzendinformatie via e-mail of dat zij mobiele notificaties ontvangen over hun aankoop’, zegt ceo Philip Rooke tegen Internet Retailer.
Verdubbelen in drie jaar
Het bedrijf acht het noodzakelijk om nu fors in mobiel te investeren. 'Ons doel is om de omzet in drie jaar te verdubbelen', aldus Rooke. 'Als Spreadshirt geen volledige mobile experience aan klanten kan bieden, dan zal iemand anders dat doen.'
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Spreadshirt investeert 3 miljoen euro in mobiel
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.