Voortaan kunnen alle adverteerders wereldwijd gebruik maken van Google Shopping Campaigns, waarmee productadvertenties in Google eenvoudig kunnen worden beheerd. Tot voor kort was het programma alleen op aanvraag voor Nederlandse ondernemers beschikbaar.
Google meldt op zijn Inside AdWords Blog dat Shopping Campaigns mondiaal uit bèta en daarmee uit de beslotenheid is gegaan. De zoekgigant wijst traditiegetrouw op positieve feedback van een aantal early adopters, die eenvoudiger meer verkeer naar hun sites wisten te trekken dankzij Shopping Campaigns. API-ondersteuning en een biedsimulator daarvoor volgen spoedig, belooft Google.
Campagnetype
Google Shopping Campaigns maken het eenvoudiger om campagnes met Product Listing Ads te beheren, maar het zijn ook campagnes op zich, legde Kimberley Nelis van Tribal Internet Marketing afgelopen november uit op deze site. Zij sprak van een ‘veelbelovend campagnetype’.
Het uitgebreide artikel van Kimberley Nelis over Google Shopping Campaigns kunt u hier lezen.
Lees ook:
- De opmars van Product Listing Ads (Twinkle 7-2013)
- 12 tips voor het optimaliseren van Product Listing Ads (25 februari 2013)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Google rolt Shopping Campaigns internationaal uit
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.