Muzikanten kunnen sinds vandaag hun merchandise verkopen via Spotify. Zo verdienen zij wat extra aan muziekgerelateerde items als t-shirts, vinyl en posters via de streamingdienst.
Spotify werkt voor de e-commerce functie samen met Topspin, een Amerikaans bedrijf dat marketingsoftware levert voor filmmakers en muzikanten. Door zich aan te melden bij Spotify ArtistLink kunnen artiesten of merchandisepartners van die artiesten gratis drie producten uploaden op de pagina van de muzikant. Na een check door Spotify (de uploader moet een bewezen directe band hebben met de artiest) worden de artikelen binnen 24 tot 28 uur op de pagina gezet.
Koopknop
De 24 miljoen muziekliefhebbers die Spotify momenteel rijk is kopen een product door op de buy-button te klikken. Zij worden vanuit de streamingdienst dan direct geleid naar de webshop van de artiest.
Engelstalige landen
Spotify heeft de nieuwe merchandise dienst alleen beschikbaar gemaakt voor ‘Engelssprekende landen’. Dit zijn de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Australië, Nieuw Zeeland, Denemarken, Zweden, Noorwegen en IJsland. Muzikanten uit andere landen moeten nog even geduld hebben; de functie wordt later uitgerold naar ‘anderstalige landen’. Wel kunnen bijvoorbeeld Nederlandse muzikanten hun merchandise al verkopen aan consumenten uit genoemde regio's.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Muzikanten verkopen merchandise via Spotify
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.