Bever wil zogenoemde self service kiosken gaan plaatsen in zijn 41 fysieke winkels. Daarop kunnen consumenten orders plaatsen in de webshop. Daarnaast krijgt het personeel eigen tablets om het volledige assortiment te kunnen raadplegen.
Bever sprak begin vorig jaar al met Twinkle over de wens om consumenten ook in de fysieke winkels zelfstandig online te laten shoppen. Toen vertelde ceo Greg Nieuwenhuys dat het in de loop van 2013 mogelijk moest worden voor winkelbezoekers om zonder personeelsassistentie te kopen in de webshop.
Tablets
‘Op dit moment kan vanuit alle Bever-winkels een webbestelling worden geplaatst’, zegt e-commerce manager Daniel Peters nu. ‘De winkelmedewerker plaatst de order echter nu nog voor de klant in een module van het kassasysteem. We zijn momenteel bezig met het aanpassen van de website, zodat alle bestellingen straks rechtstreeks op de website kunnen worden geplaatst. In plaats van online afrekenen, wordt de betaalstap dan aan de kassa gedaan. Deze versie van de website komt ook te draaien op de tablets van het personeel, zodat het gemakkelijk wordt om de website in te zetten tijdens een gesprek met de klant.’
Inspiratie
De kiosken die in de winkel komen te staan zijn vooral bedoeld om inspiratie aan de klant te bieden. Peters: ‘Denk aan video’s over bergwandelen en off-piste skien. Daarnaast geeft de kiosk de consument praktische informatie zodat hij het juiste product aanschaft uit ons volledige productaanbod. Dit product kan dan direct via de kiosk online worden besteld in onze webshop.’ Wanneer de kiosken en tablets zullen worden geïnstalleerd in de Bever-vestigingen is nog niet bekend. Het plan wordt dit jaar verder uitgewerkt.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bever opent self service kiosken in fysieke winkels
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.