Twinkle | Digital Commerce

Twitter laat bedrijven wereldwijd gericht adverteren

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:02

Nederlandse bedrijven kunnen nu hun advertenties op Twitter gericht sturen naar consumenten die, op basis van hun browsegeschiedenis, hebben laten zien geïnteresseerd te zijn in een product of merk. Twitter heeft zijn advertentieprogramma ‘tailored audiences’ wereldwijd uitgerold.

De advertenties die bijvoorbeeld winkeliers op Twitter verspreiden worden gekoppeld aan de browsegeschiedenis van consumenten. Zo krijgen gebruikers die in het verleden een product in een bepaalde webshop hebben gekocht de advertenties te zien van deze online winkel.

De adverteerders geven voor hun campagne de browser-related information (browser cookie ID) van hun advertentie door aan een van de technische partners van Twitter. Deze partner matcht de ID met de Twitter-accounts van consumenten.

Twitter illustreert de tailored audiences in zijn blog aan de hand van een hotelketen:

Consumenten kunnen er zelf voor kiezen of zij gevolgd willen worden door adverteerders. In de instellingen kunnen zij het vakje ‘promoted content’ uitzetten als zij niet willen dat adverteerders hun campagnes op hun browsegeschiedenis afstemmen.

Facebook
De wereldwijde uitrol van tailored audiences komt ongeveer gelijk met Facebook’s plannen voor zijn ‘interest-based ads’ in de news feed, meldt Mashable. Het sociale netwerk wil dit programma ook wereldwijd gaan uitrollen.