Voor de ontwikkeling van Magento-webwinkels heeft PostNL samenwerkingen gesloten met drie gespecialiseerde Nederlandse bouwers. Het gaat om Experius, MediaCT en Total Internet Group.
PostNL biedt bestaande klanten die online willen verkopen voortaan direct toegang tot bouwers van Magento-webwinkels. 'Hierdoor kunnen retailers met ondersteuning van PostNL een professionele en moderne webshop starten’, legt het logistieke bedrijf uit aan Twinkle.
PostNL schrijft dat de schaalbare Magento-webwinkels worden ingericht ‘in nauwe samenwerking met de technische partners’. De shops kunnen direct worden gekoppeld aan de bestaande logistieke infrastructuur, ‘waarbij PostNL zorgt voor een optimale verwerking van het proces van orderafhandeling’, is de belofte.
Partnernetwerk
PostNL voegt Experius uit Utrecht, MediaCT (Groningen en Amsterdam) en Total Internet Group (Amsterdam) toe aan wat het zelf een partnernetwerk noemt. Hiermee wil het bedrijf klanten ondersteuning bieden bij hun online verkoopactiviteiten. 'Uit gesprekken met retailers bleek dat er behoefte is aan betrouwbare partners die een professionele webwinkelomgeving kunnen ontwikkelen. De drie webbouwers kunnen de hoogste kwaliteit leveren vanwege hun uitgebreide kennis en ervaring.’
Business unit
PostNL, dat zich vier jaar geleden presenteerde als hoofdaannemer voor online verkooptrajecten, richtte zijn dienstverlenende e-commerce activiteiten een jaar geleden opnieuw in. Er werd een speciale business unit opgericht met de naam 'Retail & E-Commerce Services', onder leiding van Carlos Mendes Aguiar. De unit, die valt onder de pakjespoot van PostNL, ontwikkelt ‘deel- en totaaloplossingen in elke schakel van de e-commerce keten’.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
PostNL sluit pact met Magento-bouwers
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.