CB en Fashionwheels hebben een intentieverklaring getekend om hun logistieke activiteiten op het gebied van fashion onder te brengen in een joint venture. De krachtenbundeling zorgt volgens beide partijen straks voor een nieuwe 'leidende speler in de fashionlogistiek in West-Europa'.
‘Samen bieden de partijen complete logistieke oplossingen voor wholesale en retail op het gebied van warehousing, inkomende en uitgaande goederen en e-commerce logistiek’, melden CB en Fashionwheels in een persverklaring. Beide partijen willen graag doorgroeien op de logistieke markt en zullen de beoogde samenwerking de komende tijd gaan onderzoeken en vormgeven.
'Stevige ambitie in fashion'
‘Wij zijn in 2012 gestart met het uitbreiden van onze diensten naar nieuwe markten naast de boekensector en hebben een stevige ambitie in de fashionmarkt’, zegt Hans Willem Cortenraad, CEO van CB. ‘De samenwerking met Fashionwheels helpt ons deze ambitie te verwezenlijken en past bij ons streven om in 2015 ruim een kwart van onze omzet in nieuwe sectoren te realiseren.’ CB wilde zojuist niet vertellen hoeveel procent van de 'nieuwe inkomsten' uit fashion moet komen.
Mode en zorg
CB, voorheen het Centraal Boekhuis, stapte als logistiek dienstverlener vorig jaar zomer in de productcategorieën mode en zorg. Met de opkomst van e-books stond de omzet uit de verwerking van boekorders onder druk, meldde het bedrijf. ‘We zijn bewezen goed in de winkelstraat, met fijnmazige distributie voor boekhandels’, zei commercieel directeur Melbert Visscher toentertijd tegen Twinkle. ‘De modewinkels in die gebieden kunnen we ook beleveren, terwijl we tegelijkertijd fulfilment van consumentenorders kunnen verwerken.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
CB en Fashionwheels willen samen in joint venture
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.