Twinkle | Digital Commerce

Netflix biedt gepersonaliseerd aanbod films en series

2017-05-27
180101
  • 1:26

Videostreaming Nederland heeft er officieel een concurrent bij. Netflix is vannacht voor de Nederlandse consument beschikbaar geworden. Voor, de eerder al voorspelde, 7,99 euro per maand kunnen gebruikers onbeperkt films en series bekijken.

Naast het internationale aanbod aan films en series, zoals Dexter, Homeland en Family Guy, heeft Netflix een speciaal aanbod voor de Nederlandse markt samengesteld. Dit bestaat uit films als Tirza, Brideflight en Komt een vrouw bij de dokter. Ook biedt Netflix eigen geproduceerde series.

Personaliseren
Bij aanmelding vraagt het video on demand-netwerk de gebruiker om zijn favoriete films en series. Op basis van deze keuzes raadt het systeem nieuwe video’s aan, meldt NU.nl. Klanten kunnen hun aanbod daarna handmatig verder personaliseren en films en series beoordelen. Naast de hoofdgebruiker kunnen nog vier profielen binnen het systeem worden aangemaakt. Netflix vraagt tijdens het inloggen dan wie er kijkt en dus welk persoonlijk aanbod er getoond moet worden.

Verschillende apparaten
Voor de genoemde 7,99 euro per maand kan Netflix worden aangesloten op twee apparaten. Voor 12 euro per maand wordt dit uitgebreid naar vier verschillende apparaten. Netflix laat Nederlanders momenteel de eerste maand gratis kennismaken met de dienst.

Nederlandse concurrentie
Netflix is naast thuisland Amerika al actief op de Britse, Ierse, Noorse, Deense, Zweedse en Finse markt. Nu wordt daar de Nederlandse markt aan toegevoegd. In ons land waren de afgelopen maanden diverse spelers de komst van Netflix aan het voorbereiden. RTL kocht Videoland Video On Demand om, net als Netflix, film/serie-abonnementen aan te kunnen bieden aan consumenten. Daarnaast breidden Pathé en SBS Holding hun video on demand-dienst verder uit om met een groter aanbod aan films en series weerstand te kunnen bieden tegen Netflix.