Target breidt zijn online cosmetica-assortiment uit dankzij de overname van de beautywebretailer Dermstore. Het bedrijf voegt hiermee 750 beautymerken en 26.000 producten toe aan zijn online catalogus.
Met de overname zet Target een nieuwe stap in zijn online strategie om zijn internetkanaal aantrekkelijker te maken voor consumenten. Dermstore is een online retailer die naast Dermstore.com ook verkoopt op nichewebsites Hairenvy.com en Blush.com.
Superieure klantenservice
Dermstore wordt een onafhankelijke dochteronderneming van Target onder de naam Dermstore.com, schrijft Internetretailer.com.De huidige CEO van het beautybedrijf wordt benoemd tot president van de toekomstige dochtertak van Target.
‘Er bestaat geen twijfel meer over hoe snel de online beautyindustrie groeit’, zegt Casey Carl, leidinggevende van de multichannel-afdeling van Target en senior vice president. ‘De aankoop van Dermstore helpt Target om inzicht te krijgen in de superieure klantenservice die Dermstore biedt.’
Kookwinkels
Het is niet de eerste keer dat Target een online retailbedrijf aankoopt om zijn webassortiment te verbreden. In maart kocht Target de twee grote Amerikaanse kookwebwinkels Cooking.com en Chefs Catalog om zo een dominante speler te worden in kookartikelen. Daarnaast startte Target in januari met online only-producten, die afkomstig zijn van zes nieuwe eigen labels in het online assortiment.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Target koopt online beautyretailer
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.