D-reizen biedt iedere dag een nieuwe last-minute aan op schermen in de openbare ruimte. Als de ‘dagdeal’ is uitverkocht, wordt de aanbieding niet meer getoond. Naar eigen zeggen zet D-reizen het outdoor-kanaal voor het eerst als sales-tool in.
Outdoor-campagnes waren tot nog toe vooral bedoeld om het merk D-reizen te promoten. Met de nieuwe campagne probeert de nummer 12 van de Travel 30 (onderdeel van de Twinkle100) passanten actief tot boeken te bewegen. ‘Dit is een nieuwe manier van digital out-of-home’, legt Kas Seijkens uit. Hij is accountmanager van Central Station NL, het bureau dat de campagne voor D-reizen ontwikkelde.
Koppeling
De campagne van D-reizen draait tijdens de ‘MaDiWoDo weken’ op 2.800 digitale schermen in onder meer tankstations, supermarkten, treinstations en sportscholen. Wat de reisketen nu niet doet, maar wat volgens Seijkens wel kan, is voorbijgangers oproepen een reis direct via hun smartphone te boeken. ‘Die koppeling wordt nu niet expliciet gelegd ,omdat D-reizen niet teveel tegelijk wil communiceren. Je kunt op de schermen bijvoorbeeld ook een afteller plaatsen, om de urgentie verder te vergroten.’
Jip & Janneke systeem
Tijdens de schermcampagne van D-reizen verschijnt iedere dag om 11.00 uur een nieuwe reis op D-reizen.nl en op de schermen. De aanbieding is 24 uur te zien, tenzij de reis is uitverkocht. Seijkens: ‘Dan verschijnt er een virtueel bordje “uitverkocht” en komt standaard campagnemateriaal in beeld.’ De keten zit zelf aan de knoppen van een ‘Jip & Janneke systeem’, aldus Seijkens, waarmee het de aanbieding van de dag kan uploaden en desgewenst kan aanpassen naar regio.’Zo zou je reizen vanaf bepaalde airports bijvoorbeeld alleen in een bepaalde straal rondom het vliegveld kunnen tonen.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
D-reizen slijt last-minutes via interactieve schermen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.