De genomineerden van twee van de drie European E-commerce Awards zijn bekendgemaakt. Voor zowel de prijs voor Best Multichannel Webshop als de Best Cross-Border Webshop van Europa zijn vijf genomineerden geselecteerd.
Asos, Zalando, Mango, Amazon en Sarenza zijn de kanshebbers voor een cross-border award, de prijs voor bedrijven die excelleren in online verkoop over de grens. Voor de prijs voor de beste multichannel webshop zijn Nespresso, John Lewis, Marks & Spencer, C&A en Burberry genomineerd. Deze bedrijven combineren de verschillende koop- en contactkanalen het best met elkaar.
Benchmark en mysteryshopper
De genomineerden van elke award zijn uit een lijst van tien kanshebbers geselecteerd aan de hand van driehonderd verschillende dimensies in GFK's ShopExperience. Die benchmark lag ook aan de basis van de vakprijsbeoordelingen bij de laatste Thuiswinkel Awards. Daarnaast zijn de retailers bezocht door een mysteryshopper. Op 3 juni, tijdens de Global E-commerce Summit in Barcelona (die duurt van 2 tot 4 juni), wijst de jury, mede op basis van GfK’s quick scan en het mysteryshoperrapport, een bronzen, zilveren en gouden award-winnaar aan.
Entrepreneurial Awards
Ook worden op die dag de belangrijkste prijzen uitgereikt, de Entrepreneurial Awards voor de beste webshops van Europa. Bij deze awards kiest een (andere) jury een winnaar, een nummer 2 en een nummer 3 uit de online retailers die eerder op nationaal niveau werden bekroond. Daarmee wordt bekend wie de titel ‘Best Webshop of Europe’ overneemt van SaldiPrivati. Namens ons land dingt Coolblue dit jaar mee naar de prijzen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Genomineerden twee European E-commerce Awards bekend
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.