EBay heeft zijn vergelijkingswebsite Shopping.com opnieuw gelanceerd onder de naam eBay Commerce Network. Retailers die zich aansluiten, verbeteren hun zichtbaarheid op de marktplaats van eBay en op sites van externe publishers als Bing.
EBay kocht Shopping.com in augustus 2005 voor 620 miljoen dollar. Momenteel is de vergelijkingssite te gebruiken in de Verenigde Staten, Frankrijk, Duitsland, Australië en Groot-Brittannië. EBay meldt op Techcrunch.com dat is verschoven van een vergelijkingssite voor winkelende consumenten naar een advertentienetwerk voor retailers. ‘De naamsverandering sluit aan bij deze verschuiving’, aldus David McCall, UK Country Manager van de eBay Commerce Network in een artikel op The Next Web.
Netwerk
Het netwerk, dat door eBay wordt gepresenteerd als 'the world’s best performing commerce advertising platform', maakt het voor retailers mogelijk om niet alleen te adverteren op pagina’s van eBay zelf, maar ook op pagina’s van externe publishers (als CNET en Bing) die aangesloten zijn op het netwerk. ‘De huidige status van e-commerce dwingt retailers om op verschillende websites te adverteren om de consument te kunnen bereiken’, zo zegt eBay tegen Techcrunch.com. Dankzij het netwerk zou het aantal consumenten dat vanuit de advertentie doorklikt naar de webshop van retailers toenemen.
Shopping.com
Momenteel werken vierduizend retailers met het eBay Commerce Network om nieuwe klanten te werven via advertenties, zo meldt Techcrunch.com. Het is onbekend of Shopping.com als vergelijkingssite blijft bestaan, al meldt The Next Web dat de website geïntegreerd zal worden in het eBay Commerce Network als één van de publishers.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
EBay herlanceert Shopping.com als advertentienetwerk
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.