Twinkle | Digital Commerce

Loewe betrekt fysieke retailers bij Otto-verkoop

2017-11-08
334228
  • 0:56

Otto mag een aantal productlijnen van home entertainment fabrikant Loewe exclusief verkopen online. De levering en eventuele installatie is aan fysieke verkooppartners van Loewe. Otto fungeert in dit hybride model als marketingplatform.
 
Het Duitse vakblad Der Handel schrijft over de samenwerking, waar fabrikant, wederverkoper en webwarenhuis van moeten profiteren. Loewe heeft al enige tijd een eigen ‘Markenshop’ op de Duitse site van Otto, dat tekent voor de bezorging van de aangeboden producten. Voor de high end lijnen, binnenkort exclusief verkrijgbaar op Otto.de, wordt hiervoor dus de tussenhandel betrokken.

Servicecontract
Duiste webshoppers die bij Otto een dure Loewe-televisie kopen, krijgen deze straks geleverd en geïnstalleerd door de dichtstbijzijnde fysieke retailpartner van Loewe. De vakhandel zorgt ook voor de uitvoering van het servicecontract dat kopers verplicht afsluiten.

Reorganisatie
Otto zag andere Duitse postordericonen Quelle en Neckermann.de kopje onder gaan, maar het bedrijf uit Hamburg heeft het zelf ook moeilijk. Onlangs werd een reorganisatie aangekondigd: tot 450 van de 3.236 voltijd banen komen daardoor te vervallen.