Google gaat iedere site-eigenaar de mogelijkheid bieden dynamische zoekadvertenties in te zetten. Zogenoemde Dynamic Search Ads worden gegenereerd met behulp van content op websites. Het toevoegen van zoekwoorden is daarom niet nodig.
De kop van een Dynamic Search Ad wordt ingevuld aan de hand van de zoekopdracht van een bezoeker (voorbeeld). Deze vorm van automatisering kan uitkomst bieden aan webwinkeliers die geen tijd hebben om advertentiecampagnes te beheren en geen geld om dit uit te besteden aan een bureau.
Incrementele leads en sales
Google zelf ziet dynamische zoekadvertenties vooral als een zinnige toevoeging op AdWords, een toevoeving die voor incrementele leads en sales kan zorgen:
Na een testperiode van een jaar heeft Google aangekondigd dat Dynamic Search Ads voor iedereen beschikbaar zullen komen.
NB: Kimberley Nelis van Tribal Internet Marketing liet op deze site al eens haar licht schijnen op de Dynamic Search Ads van Google. U vindt haar artikel hier.
Het uitbesteden van Adwords aan een bureau geniet altijd de voorkeur boven welke geautomatiseerde mogelijkheid ook. Een bureau met veel Adwords-kennis kan een veel betere ROI halen. Natuurlijk kost dit wel wat, maar dat hoeft helemaal niet veel te zijn. Bij ons kost het onderhoud en constant verbeteren bijvoorbeeld maar zo'n 50 euro per maand. Is uiteraard afhankelijk van de grootte van de campagne.
Aan de andere kant bespaar je door het te automatiseren toch maar mooi even die 50 euro investering. Die hoef je dan niet meer te verdienen.
@Chris
Verkapt 'kijk mij eens een goed en goedkoop bureau zijn' reclamepost.
Als serieus bedrijf zijnde kan je voor 50,- per maand niet veel doen. Ik neem aan dat 50,- jullie uurprijs is? Voor serieus campagnebeheer ben je wel een paar uur kwijt, en dan is een bureaufee een kostbaar grapje als je een kleine beginnende webwinkel hebt.
Ik ben het wel met je eens dat een bureau waarschijnlijk een betere ROI behaald dan een automatische tool, maar dat is zeker niet voor elk bedrijf een optie.
Sorry peter, was niet zo bedoeld.
Content is King dus als je dat goed voor elkaar hebt kunnen daar nette automatische Dynamic Search Ads door worden gegenereerd. Leuk voor de beginnende webwinkel om kosten te besparen. Wij hebben in ieder geval al diverse bureau's gehad en de huidige zijn we zeer tevreden over, er is helaas genoeg gebakken lucht in deze tak van sport. Onze kosten zijn 2500,= p/m maar dat verdienen we dan ook dubbel en dwars terug.