Twinkle | Digital Commerce

‘Retailers vrezen vooral reputatieschade door hack’

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:46

Multichannel retailers zijn banger voor reputatieschade en verlies van klantdata dan voor de financiële schade als gevolg van internetcriminaliteit. Dat blijkt althans uit een rapport dat PwC vandaag publiceert.


PwC bundelde verschillende onderzoeken in een rapport met de titel ‘Websecurity essentieel onderdeel van multi-channel retail’. Volgens het adviesbureau zijn webwinkels een makkelijk doelwit van hackers en krijgt online veiligheid onvoldoende aandacht binnen retailorganisaties. PwC stelt onder meer vast dat het vertrouwen van retailers in de eigen veiligheid de afgelopen jaren is gedaald.

Schadeposten
In onderstaande figuur is te zien dat reputatieschade de grootste zorg is voor multichannel retailers bij internetcriminaliteit, vóór dataverlies. De verstoring van diensten wordt gezien als een grotere schadepost dan directe financieel verlies:



U kunt het rapport van PwC hier opvragen.