Marktplaats trekt de stekker uit Marktplaats Tegoed. Het handelsplatform wil bedrijven op een andere manier laten betalen voor advertenties. Opmerkelijk is dat Marktplaats adverteerders aanspoort hun bestaande tegoed voor 1 november te gebruiken.
In een e-mail aan zakelijke klanten schreef Marktplaats afgelopen donderdag: ‘Vanaf dinsdag 18 (vandaag. red.) september is het niet meer mogelijk om (extra) Marktplaats Tegoed aan te schaffen. Het tegoed dat u op dat moment heeft, kunt u tot 1 november gebruiken om betalingen te verrichten op Marktplaats.’ De handelssite raadt zelfs aan het saldo vóór die datum op te maken. Adverteerders hadden altijd twaalf maanden de tijd om hun Marktplaats Tegoed in te zetten.
'Slechts één klik'
Marktplaats geeft aan in november een alternatief te presenteren, waarbij klanten ‘met slechts één klik’ kunnen betalen, zonder extra betaalkosten. ‘Dit is het moment waarop Marktplaats Tegoed niet meer gebruikt kan worden als betaaloptie.’ Marktplaats schrijft verder dat adverteerders in oktober een nieuwe e-mail ontvangen over het einde van het huidige prepaid-systeem. ‘Deze mail zal u ook nader informeren over de afhandeling van uw resterende tegoed.’
U vindt de e-mail die Marktplaats donderdag uitstuurde hieronder:
dat heb ik slecht nieuws voor marktplaats. je moet de voorwaarden zoals gesteld in de av nakomen. je kunt niet tussentijds opeens zeggen, het is over 6 weken niet meer geldig zonder restitutie of alternatieve manier. dat is plat gezegd inpikken van andermans centjes en dat mag niet. Marktplaats/ebay zou toch beter moeten weten.
@Vibratordirect.nl
Je hebt wel gelijk met de voorwaarden. Ik zal ze even aanspreken en kijken wat ze zullen zeggen!?
Marktplaats Tegoed dat niet wordt gebruikt, gaat niet verloren maar blijft inzetbaar met de nieuwe betaalmethode. Dat laat een woordvoerder van de handelssite weten. 'Het is zeker niet onze bedoeling geweest hier onduidelijkheid over te creëren. Wij hebben bij onze klantenservice geen klachten of vragen binnengekregen naar aanleiding van de mogelijke vraag die de mail op zou kunnen roepen.'
Oh lekker. Mijn mail van 18 september jl. is dus geen klacht. Fijn om te weten dat ik uiterst serieus genomen word door Marktplaats. Ik geloof er geen klap van. Bovenstaande mail van Marktplaats is heel duidelijk en rept niet over inzetbaarheid van het tegoed in de nieuwe betaalmethode. Ik kan niet anders concluderen dat marktplaats foute intenties heeft gehad. Nu ze 'betrapt' zijn doen ze in een keer of hun neus bloed en bieden ze me geld terug aan of omzetting in de nieuwe betaalmethode. Van mij mag je best uitglijden, maar wees wel eerlijk! 'Wij hebben bij onze klantenservice geen klachten of vragen binnengekregen...' Bij mij heet zoiets LIEGEN. En dat vind ik nog wel het ergste!
nou volgens mij staat er toch echt in de email van marktplaats " dit is het moment waarop marktplaats tegoed niet meer gebruikt kan worden als betaaloptie" volgens mij had er dan moeten staan dat het overgezet wordt naar een nieuwe betaal manier. ik geloof niet in slechtheid van marktplaats maar geloof wel dat ze hier het fout hebben aangepakt. het geld is immers geen eigendom van marktplaats en het laten verdwijnen van deze gelden is gewoon bij wet strafbaar, zelfs voor marktplaats.
Ik bedoel met 'foute intenties' ook niet slechtheid, maar de keuze voor de makkelijkste en goedkoopste weg. Ik krijg dan toch het gevoel dat Markplaats haar (toch wel monopolie) positie misbruikt. Hoeveel gebruikers van Marktplaats tegoed hebben deze mail ontvangen en hoeveel zouden zich er bij neerleggen? Hadden ze gedacht hier wel mee weg te komen? Dat is wat me stoort. En natuurlijk het feit dat ik op 18 september een mail heb gestuurd en dat ze doodleuk aan Twinkle melden geen vragen of klachten te hebben ontvangen. Kent Marktplaats de kracht van het internet niet?! Vind het gewon een domme, klantonvriendelijke actie. Als het om een (communicatie) fout gaat: Geef dit dan gewoon toe en ga niet liegen. Authenciteit is hartstikke hip!