Met de transformatie van Piet Kerkhof naar Piet heeft de Brabantse retailketen een nieuwe webwinkel geopend. Op Pietonline.nl kunnen klanten voortaan onder meer direct bestellen uit de folder van Piet.
Piet Kerkhof werd in 1947 opgericht als schoenfabriek. Toen de schoenproductie langzaam uit ons land verdween werd Piet Kerkhof retailer, eerst alleen in schoenen, later ook in kleding. Vanaf de jaren zeventig werden steeds nieuwe winkels geopend. Afgelopen vrijdag openden de deuren van een 17e vestiging in Leiderdorp, de eerste volgens de nieuwe retailformule.
Potentie
Yvonne van Dormael, die eerder onder meer werkte voor Wehkamp.nl, is als interim directeur verantwoordelijk voor de nieuwe strategie van de keten. Tegen FashionUnited zegt ze dat ze eind vorig jaar al snel tot de conclusie kwam dat de formule ‘totaal veranderd’ moest worden, omdat interieur, collecties, marketingstrategie en website verouderd waren. Door de goede perceptie van service en klantvriendelijkheid zag ze wel potentie om ook in het huidige tijdperk succesvol te zijn.
Perry Sport
Het logo van Piet Kerkhof ging op de schop en er werd een samenwerking gesloten met Perry Sport, die zorgt voor de toevoeging van sport- en outdoorartikelen; de sportketen krijgt shop-in-shops in de winkels van Piet, waarvan er dus nog 16 moeten worden omgebouwd. Op Pietonline.nl zijn de producten van Perry Sport (nog) niet te koop.
Voorwaarden
In de nieuwe webshop is een veel groter assortiment te vinden dan in de oude. De navigatiestructuur ging op de schop en de folder is voortaan door te bladeren online. Producten kunnen daaruit direct worden besteld. Klanten kunnen de door Selektvracht bezorgde producten ruilen en retourneren in de winkels van Piet. Afhalen van online orders is niet mogelijk. Betalen kan vooralsnog alleen met iDeal.
Het is 'de transformatie van Piet Kerkhof naar Piet' i.p.v. andersom :)
@Jeremy: je hebt gelijk. Ik heb het aangepast.