Hoe meer verkoopkanalen, hoe beter de omzetontwikkeling van webwinkels. Dat blijkt uit data van het Duitse E-Commerce Center Handel (ECC Handel). Opvallend is dat de catalogus omzettechnisch de meeste waarde toevoegt voor online retailers.
‘Multichannel-Händler überholen Etailer’, kopt ChannelPartner op zijn website. De Duitse vaktitel noemt het opvallend dat pure internetverkopers hun omzet maandenlang zagen afnemen, toen multichannelpartijen het beter deden. Wel beschouwd scoorde de eerste groep beter in januari, februari en juni, de tweede in de drie andere maanden.
Catalogus
Is het verschil in omzetontwikkeling tussen pure players en online retailers met fysieke winkels niet groot, het verschil tussen webwinkeliers met respectievelijk zonder catalogus is dat des te meer. Wie daarbij ook nog winkels draaiende houdt ('Stationär'), is spekkoper:
Neckermann
De interessante data van ECC Handel volgen kort nadat Neckermann uitstel van betaling heeft aangevraagd in Duitsland. Het postordericoon had al besloten te stoppen met catalogi in Duitsland en de Benelux; de kosten voor het drukken en verspreiden wegen klaarblijkelijk niet op tegen de meerwaarde voor de totale omzetontwikkeling.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
'Catalogus katalysator voor omzetgroei'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.