Rakuten steekt miljoenen dollars in de ontwikkeling van Vaniti, ‘the world’s first boutique marketplace’. Het platform biedt ruimte aan fashion labels en designers om hun waar aan de man te brengen. Daarmee heeft het veel weg van het geflopte Google Boutiques.
Een verschil met Google Boutiques is dat een team van deskundige 'curatoren' bepaalt wat er wel en niet wordt aangeboden op Vaniti.com, waardoor shoppers niet verzanden in een te groot aanbod. De getoonde items zijn volgens de startup hand-picked door de grootste namen uit de fashion wereld, hoewel ze op de site niet te vinden zijn. Wie toegang wil krijgen tot het aanbod van Vaniti moet zich inschrijven.
Derek Wall
Vaniti.com is ontwikkeld door Derek Wall, die eerder werkzaam was voor Rakuten-prooi Buy.com. Hoeveel geld de Japanse e-commerce reus Rakuten steekt in Vaniti, is niet bekend. Wel is duidelijk dat het gaat om miljoenen dollars, schrijft Ecompunk.com. Rakuten investeerde onlangs al flink in het sociale prikbord Pinterst.
Boutiques, Liz & Vic, Hippas
Hoewel mode een snel groeiende categorie is binnen e-commerce, zijn ambitieus opgezette online portals niet zonder meer een lang leven beschoren. Met Boutiques opende Google eind 2010 zijn eigen modemarktplaats, maar die ging binnen een jaar al weer dicht. De Nederlandse 'full service fashion affiliate' Liz & Vic haalde de eerste verjaardag niet door vroegtijdig faillissement. Marktplaats trok begin dit jaar de stekker uit Hippas, een handelsplatform voor bijzondere kleding.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Rakuten investeert in modemarktplaats Vaniti
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.