Twinkle | Digital Commerce

Jumbo Supermarkten investeert in online service

2017-05-27
187160
  • [nieuws]
  • 1:24

Jumbo Supermarkten lanceert een fanpagina op Facebook, een mobiele receptapplicatie en een interactief wijnblog. ‘Het sluit aan op onze belangrijkste missie: zorgen voor 100 procent tevreden klanten. dus ook online!’, aldus   Jumbo’s Collete Cloosterman - Van Eerd.

De marketingdirecteur zegt in een persbericht dat veel bestaande en nieuwe klanten er ‘anno 2012 behoefte aan hebben op verschillende manieren met Jumbo in contact te komen en met ons bezig te zijn. Daar springen we nu op in met een aantal online initiatieven.‘

Recepten shaker
Vandaag werd de Facebook-pagina van Jumbo Supermarkten geopend, met onder meer ruimte voor consumentenservice en de wekelijkse aanbiedingen. Media april komt de ‘recepten shaker’ beschikbaar, een mobiele applicatie die is gekoppeld aan Jumbo’s receptenbank. ‘Met deze handige app schud je recepten letterlijk uit je telefoon’, belooft Cloosterman - van Eerd.

Jumbowijnmannen.nl
Al wel live is wijnweblog Jumbowijnmannen.nl. ‘Met deze blog onderhouden de wijnspecialisten van Jumbo contact met klanten over de wijnproducten’, vat het persbericht samen. Jumbo kondigde anderhalf jaar gelden al de opening van een online wijnwinkel aan, maar die is er top op heden niet. Wel biedt de supermarktketen Jumbo Mobiel, een foto- en een gebakservice aan op Jumbosupermarkten.nl.

Thuisbezorgen en afhalen
In Twinkle liet manager business development Roland van den Berg begin dit jaar weten dat Jumbo daar aanwezig wil zijn, waar klanten zijn. In artikel over click & collect in food zei hij: ‘Het online kanaal biedt dus ook voor Jumbo kansen en op dit moment bekijken we alle mogelijkheden om deze in te vullen. Zowel thuisbezorgen als afhalen maken het doen van de dagelijkse boodschappen makkelijker.'