Twinkle | Digital Commerce

Transformatie Wehkamp.nl onderwerp van academisch onderzoek

2017-11-08
180101
  • 1:16

RFS Holland Holding is een leerstoel gestart aan de Katholieke Universiteit van Leuven. De Vlaamse universiteit krijgt de mogelijkheid om binnen RFS de overgang van Wehkamp naar Wehkamp.nl te onderzoeken.  Ook Create2Fit en Fonq.nl zijn onderwerp van studie.

De ’RFS chair in Leadership in Online Retail’ valt binnen de onderzoeksgroep Arbeids-, Organisatie- en Personeelspsychologie van de KU Leuven. Het driejarige onderzoek, met de nadruk op de thema’s leiderschap, organisatiecultuur en organisatieontwikkeling, vormt de basis voor een proefschrift, wetenschappelijke artikelen en andere publicaties in vakmedia.

Leerrijke casus
Professor doctor Martin C. Euwema coördineert de onderzoeksgroep. Hij zegt over de studiemogelijkheden binnen RFS Holland Holding: ‘Wereldwijd zijn er nog niet veel succesvolle voorbeelden te vinden van volledige transformaties van een traditionele retailer naar een online retailer. De overgang naar Wehkamp.nl is voor ons een zeer leerrijke casus, waarmee we onze kennis kunnen vergroten. De wetenschappelijk resultaten en inzichten dragen bij aan onze kennis over vernieuwing en leiderschap.’

Wehkamp.nl in de prijzen
Wehkamp.nl, dat met Create2Fit en Fonq.nl in de etalage staat, wordt veelvuldig geprezen om zijn transformatie van postorderaar naar online pure player. Wehkamp.nl werd in november uitgeroepen tot 'Beste Marketingbedrijf van het Jaar'. Onlangs sleepte CEO Paul Nijhof de BID Award in de wacht. Volgens de adviesraad van die prestigieuze prijs is Wehkamp.nl mondiaal het enige bedrijf dat de transitie van postorderaar naar 100 procent online retailer volledig heeft voltooid. Moederbedrijf RFS Holland Holding bezet de eerste plaats in de Twinkle100.