Amerikaanse webwinkeliers kijken terug op een ongekend goed jaar, met 13 procent omzetgroei volgens comScore. In het laatste kwartaal werd meer dan de helft van alle orders gratis bezorgd voor klanten. Niet eerder werd free shipping zo veel ingezet.
ComScore bracht al uitgebreid rapport uit over het afgelopen holiday shopping season (november en december 2011), maar het hield de kwartaalcijfers en jaarcijfers toen nog voor zich.
Gisteravond maakte het onderzoeksbureau bekend dat de online retailbestedingen in het afgelopen kwartaal uitkwamen op het recordbedrag van 49,7 miljard dollar, 14 procent meer dan die in de laatste drie maanden van 2010.
Voor het hele jaar kwamen de uitgaven uit op 161,5 miljard dollar, een groei van 13 procent ten opzichte van 2010. Sinds 2007 was de jaarlijkse groei van de online retailbestedingen niet zo groot in de VS, getuige onderstaande tabel. In 2009 was zelfs kwartalen achtereen sprake van krimp:
Free shipping
In het laatste kwartaal van het jaar schrappen veel Amerikaanse webwinkeliers de verzendkosten om eindejaarskopers aan zich te binden. Op 52 procent van de weborders in Q4 van 2011 was free shipping van toepassing, meer dan de 49 procent van een jaar eerder.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Online retailers in VS boeken 13 procent meer omzet
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.