Twinkle | Digital Commerce

Twinkle nu ook op mobiel en tablet beschikbaar

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:30

Twinkle heeft twee nieuwe kanalen toegevoegd aan zijn portfolio: een mobiele versie van de website en een tablet-versie van het magazine. ‘Hiermee zetten we een grote stap om nog beter en gemakkelijker bereikbaar te zijn’, aldus hoofdredacteur Marieke Verdonk.

De toevoegingen stellen Twinkle in staat om de verschillende informatiebehoeften van lezers zo optimaal mogelijk te bedienen. Verdonk: ‘Als je snel even op de hoogte wilt zijn van wat er speelt in het vakgebied, dan is de mobiele site met je smartphone altijd binnen handbereik. Heb je meer tijd en wil je de uitgebreidere artikelen lezen, dan kan dat uitstekend dankzij het magazine. Met de tablet-versie van het magazine voegen we daar interactieve elementen aan toe.’

Achtergronden, foto's, video's en links
Tablet-lezers worden onder meer gewezen op achtergronden, extra foto’s, relevante video’s en via directe links naar genoemde bedrijven en adverteerders. Vooralsnog is de tablet-versie er alleen voor iPad. De ontwikkelaars van Tablisto, een gratis applicatie van Push2Tablet, werken hard aan een Android-versie, die naar verwachting medio dit jaar beschikbaar zal zijn.

Losse nummers en abonnementen
Het eerste nummer van de tablet-versie van Twinkle is vanaf dinsdag voor iedereen gratis te lezen via Tablisto. Voor de overige nummers biedt Twinkle verschillende opties:

  • Losse nummers zijn te downloaden voor 4,99 euro per stuk.
  • Een digitaal abonnement (tablet only) kost 39 euro
  • Een fysiek + digitaal abonnement kost 49 euro. Bestaande Twinkle-abonnees kunnen hun printabonnement voor 10 euro uitbreiden met de tablet-versie. 

'We zijn heel benieuwd naar de reacties op de mobiele site en de tablet-publicatie van Twinkle', zegt Marieke Verdonk. 'Het is voor ons ook een heel boeiend proces, waarbij de ervaringen die we nu opdoen kunnen gebruiken voor de verdere ontwikkeling van het platform Twinkle.'