Een testgroep van Rabobank-klanten is positief over de eerste ervaringen met mobiel iDeal. Negen op de tien personen verwacht meer mobiel te gaan shoppen met de betaaloptie. De Rabobank heeft de bevindingen gedeeld met andere banken en iDeal-beheerder Currence.
De Rabobank stuurde vanochtend een persbericht uit over de goede ontvangst van mobiel iDeal, dat onder andere werd opgepikt door Nu.nl. De bank deelt de voorlopige resultaten van een onderzoek, uitgevoerd door Motivaction.
Meer mobiel kopen
Van de 149 respondenten die ervaringen deelden met Rabo’s mobiel iDeal, geeft 84 procent het rapportcijfer 8 of hoger voor de toepassing. Niet minder dan 90 procent zegt ‘waarschijnlijk’ of ‘zeker’ meer mobiele aankopen te zullen doen door het gemak van de betaalmethode:
Bol.com, Thuisbezorgd.nl, MyOrder
De Rabobank introduceerde de eigen mobiele iDeal-betaalproef met Bol.com, Thuisbezorgd.nl en MyOrder dit najaar. De toepassing is alleen nog voor een testgroep beschikbaar, maar volgens business development manager Gertjan Rösken gaat de bank aan de slag om ‘enkele laatste aanpassingen te optimaliseren en gereed te maken voor introductie op de markt'.
Breed mobiel iDeal
Met de positieve testresultaten wil de Rabobank andere banken en iDeal-beheerder Currence motiveren om werk te maken van een breed beschikbaar mobiel iDeal. Bij monde van hoofd productmanagement Max Geerling liet Currence vorige maand weten geen probleem te maken van Rabo’s particuliere initiatief, omdat het ‘wel wat in gang heeft gezet’. Een concrete lanceertermijn voor een breed mobiel iDeal noemde Geerling toen niet.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Rabobank: ‘Mobiel iDeal jaagt m-commerce aan’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.