Twinkle | Digital Commerce

Hunkemöller start verkoop op Wehkamp.nl

2017-11-08
308198

Hunkemöller is begonnen met de verkoop van damesondergoed op Wehkamp.nl. Shop-in-shops, zowel op internet als fysiek, passen in de multichannel-strategie van de lingerieketen. ‘We willen de nummer één van Europa worden.’

De samenwerking tussen Wehkamp.nl en Hunkemöller werd gisteren bekend tijdens een bijeenkomst op het hoofdkantoor van ABN Amro. Daar werd een rapport over cross channel retail gepresenteerd. Paul Nijhof, CEO van Wehkamp.nl-moeder RFS Holland Holding, sprak gisteren op de bijeenkomst, net als Hunkemöller’s internationaal verkoopdirecteur Bart van den Nieuwenhof.

'Big hairy goal'
Van den Nieuwenhof vertelde onder meer hoe Hunkemöller een paar jaar geleden het besluit nam om multichannel volledig te omarmen. Een ‘big hairy goal’, noemde de verkoopdirecteur het gister. In 2013 moet dat doel bereikt zijn: dan wil Hunkemöller bezoekers onder meer de mogelijkheid bieden in de winkel online te bestellen. Shop-in-shops moeten de aanwezigheid van Hunkemöller in zowel het fysieke als het online kanaal versterken. ‘Everything, everywhere, everyway’ is immers het devies.

Wegbereider
E-commerce moet de wegbereider worden van Hunkemöller in nieuwe Europese landen, aldus Van den Nieuwenhof: ‘De eerste stap in onze expansieplannen is online gaan verkopen in meer landen dan we nu doen (Nederland, België en Duitsland, red.). Meest waarschijnlijk zullen we dat eerst zelf gaan oppakken, maar als er een interessante online retailpartner voorbij komt, zou het ook kunnen dat we met een shop-in-shop beginnen in een land. Bijvoorbeeld op de manier waarop we het nu aanpakken met Wehkamp.nl.’



Strategische partner
RFS Holland Holding wil terrein winnen door organische groei, acquisities en strategische partnerships, zo zei Nijhof gister nog eens (zie ook Twinkle-interview). Met Hunkemöller treedt opnieuw een strategische partner toe tot Wehkamp.nl, dat voorraad gaat houden voor de lingerieketen. Eerder dit jaar werden producten van onder meer Procter & Gamble, de Mandemakers Groep en Nelson Schoenen toegevoegd aan het webwarenhuis. C&A had ooit de primeur met deze manier van online verkoop. Een vertegenwoordiger van de kledingketen bevestigde gisteren in de zaal dat de samenwerking met Wehkamp.nl nog altijd naar volle tevredenheid verloopt.

‘Wehkamp.nl heeft link met 888 winkels’
Anders dan C&A houdt Hunkemöller wel een eigen webwinkel in de lucht. Met een omzet van 5 miljoen bezet het bedrijf de 89e plek in de Twinkle100 van online retailers. De lingerieketen, die bezig is met de opening van tientallen vestigingen in Duitsland, heeft 190 winkels in ons land. Nijhof spiegelde gisteren voor dat Wehkamp.nl inmiddels connectie heeft met 888 fysieke winkellocaties, door de strategische samenwerkingen met de genoemde en nog een aantal andere bedrijven.

267 miljoen euro
RFS Holland Holding, de nummer 1 in de Twinkle100, maakte onlangs een groei van 10 procent bekend in het afgelopen halve boekjaar. Tot en met september werd een omzet van 267 miljoen euro geboekt. De klantbetalingen voor producten van strategische partners zitten daar niet bij, benadrukte Nijhof gister; die omzet schrijven de partners bij in hun boeken.