Om een grotere stempel te drukken op de e-commerce markt lanceert PayPal vandaag PayPal Access. Webwinkeliers die gebruik maken van de dienst kunnen besteldrempels verlagen, omdat bezoekers zich niet opnieuw hoeven te registeren en hun verzend- en betaalvoorkeuren bekend zijn.
Zo kunnen merchants van meer bezoekers klanten maken, is de gedachte, klanten die gevulde winkelwagens bovendien minder vaak onbetaald zullen laten staan bij het verlaten van de shop (shopping cart abandonment). Bijkomend voordeel zou zijn dat persoonlijke gegevens niet in handen kunnen vallen van malafide bedrijven of hackers.
X.Commerce
Mashable schrijft dat PayPal zijn nieuwe toepassing vandaag zal presenteren op X.Commerce, de ontwikkelaarsbijeenkomst van moederbedrijf eBay in San Fransisco. Voor PayPal Access is een set API’s (application programming interfaces) ontwikkeld, die PayPal's Amerikaanse partners Gigya en Janrain als eerste zullen gaan aanbieden aan hun klanten.
Toegang en controle
PayPal Access maakt het aanmaken van een account voor bezoekers van participerende webwinkels overbodig. De eBay-dochter hoopt door de drempelverlaging terrein te winnen als online betaalmethode. Mashable wijst erop dat nog valt te bezien of merchants PayPal Access massaal zullen omarmen, omdat ze minder toegang tot en minder controle over klantdata krijgen dan wanneer ze het registratieproces in eigen beheer houden.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
PayPal Acces verlaagt drempel voor webwinkelaankopen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.