Twinkle | Digital Commerce

Honderden webwinkels gaan op in Wayfair.com

2017-05-27
192102
  • 1:27

CSN Stores, een grote Amerikaanse e-commerce speler, heeft alle producten van zijn meer dan tweehonderd webwinkels verzameld op één site: Wayfair.com. Door onder één noemer verder te gaan denkt de verkoper zijn home goods efficiënter te kunnen vermarkten.

Het Amerikaanse weblog Techcrunch schrijft over de stap van CSN Stores, dat zojuist in één klap een reusachtig webwarenhuis in de markt zette. Op Wayfair.com, 'a zillion things home' is plek voor ruim 4,5 miljoen producten van vijfduizend verschillende merken. Aan de lancering gingen volgens CEO Niraj Shah achttien maanden voorbereiding vooraf.

Marketing en aanbevelingen
De belangrijkste reden voor de bundeling van al die webwinkels zit hem in marketing: het is, ook in zoekmachines, makkelijker en goedkoper om één merknaam te promoten dan ruim tweehonderd. Met de bundeling krijgt CSN Stores bovendien mogelijkheden om aanbevelingen te doen op basis van een veel grotere koophistorie; voorheen waren de recommendations alleen gebaseerd op de gedragingen in één specifieke webwinkel.

Domeinnamen in de verkoop
Overigens houdt CSN Stores naast Wayfair nog twee kleinere sites in de lucht: Allmodern en flash sale site Joss & Main. De overige domeinnamen, zoals Cookware.com, Luggage.com en Strollers.com leiden naar Wayfair.com, maar zullen op een goed moment in de verkoop gaan.

Naar half miljard dollar omzet
Vorig jaar boekte CSN Stores een omzetgroei van ruim 51 procent, waarmee het net buiten de top 50 van grootste Amerikaanse webverkopers viel; met een omzet van 380 miljoen dollar bezet het bedrijf de 51 plek op de lijst van Internet Retailer. Techcrunch meldt dat CSN dit jaar afstevent op een jaaromzet van een half miljard dollar, vergelijkbaar met de laatste jaaromzet van Wehkamp-moeder RFS Holland Holding.