EasyToBook is op de Nationale E-mailmarketing Conferentie onderscheiden met een bronzen E-mail Marketing Award 2011 (EMMA). De hotelkameraanbieder kreeg de prijs voor de ‘knappe, technische uitvoering’ van een e-mailcampagne gericht op de voorpret van boekers.
EasyToBook is deze jaargang van de E-mail Marketing Award de enige winnaar (zie case onderaan de pagina). Boekvandaag.nl, vorige editie nog goed voor een zilveren EMMA, ontving wel een nominatie, maar geen award voor de mobiele optimalisatiecase (meer info hier) die het instuurde met E-Village. Voor Hunkemöller (bureau: m-wise), dat ‘Are you happy?’ mails verstuurde aan kopers van zijn producten, geldt hetzelfde.
Illustratief
De genomineerde cases illustreren de veranderingen die binnen e-mailmarketing plaatsvinden, aldus EMMA-juryvoorzitter Michael Straathof. Werd het vroeger nog vooral gezien als sales-kanaal, tegenwoordig is het in belangrijke mate een kanaal voor loyalty, retentie en service. ‘We zitten midden in die shift’, zei Straathof eind vanmiddag bij de uitreiking in Utrecht.
Bloed, zweet en tranen
Volgens de juryvoorzitter, tevens voorman van de DDMA E-mail Council, staat e-mailmarketing er goed op: ‘De bestedingen nemen toe en e-mail wordt steeds belangrijker binnen de communicatiemix van organisaties.’ Maar, nuanceerde Straathof vanmiddag, er is wel steeds meer afstemming nodig met andere disciplines.’Denk aan social, aan crm, aan communicatie, aan ict. Dat kost bloed, zweet en tranen.’
Voorpret
Bij de cases van Boekvandaag.nl en Hunkemöller, waarin integratie met mobiel respectievelijk met social en customer care centraal stonden, schoot de uitvoering volgens de jury tekort om met een EMMA naar huis te kunnen gaan. EasyToBook, dat zijn case inzond met bureau Ematters, steeg er bovenuit. De jury spreekt van een ‘technisch lastige campagne, met koppelingen naar meerdere externe bronnen, wat een leuke voorpret e-mail oplevert. Omdat de doelstellingen vooraf en de resultaten nog niet in een lijn liggen of bewezen kunnen worden, hebben we een bronzen award toegekend.’
Jury
De jury van de EMMA’s bestaat naast juryvoorzitter Straathof (Borgers&Straathof) uit Beer Flik (Dynamic Zone), Peter Joziasse (Bureau Promotie Podiumkunsten), Michel Schaeffer (bol.com) en Maarten Timmers Verhoeven (BBP). Zij beoordeelden de cases onder meer op effectiviteit, creativiteit en professionaliteit.
De genomineerden presenteerden hun cases op de tiende Nationale E-mail Marketing Conferentie. De winnende case van EasyToBook (trotse marketeer (l) en dito bureauman hier), vindt u hieronder.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
EasyToBook wint E-mail Marketing Award 2011
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.