ElectronicPartner introduceert een app, EP:Winkel. Net als bij de website staat het geven van advies bij de EP:-app centraal. Dit is in lijn met de vernieuwde positionering die de retailorganisatie in 2010 voor de EP:Formule inzette. EP: is naar eigen zeggen de eerste in de Nederlandse consumentenelektronica-branche met een dergelijke app.
De app van EP: loodst de consument door middel van een adviesmodule naar de voor hem of haar beste oplossing op consumentenelektronicagebied. Na het doorlopen van de adviesmodule in de app krijgt de consument een productaanbod dat voldoet aan zijn wensen. De retailorganisatie wil hiermee onzekerheid bij de consument wegnemen. De app bevat ook de zogeheten EP:Edia met uitleg van veel gebruikte elektronicatermen.
'Bij EP: zijn we pas tevreden als de klant dat is', zegt Evert Meeuwissen, directeur ElectronicPartner Nederland. 'Die tevredenheid garanderen we onder meer door het bieden van A-merken, maar ook door het reduceren van onzekerheid in het aankoopproces door het geven van passend advies. Dat doen onze zelfstandige ondernemers in de winkels. Online voorziet de website in deze belofte. Met de app is de informatie echter ook nog eens overal en te allen tijde beschikbaar en sluit daarom naadloos op onze filosofie aan.'
ElectronicPartner opende afgelopen mei een webwinkel voor zijn formule EP:. De bestellingen en de daarbij behorende omzet komen binnen bij zelfstandige winkeliers. Webshoppers op Ep.nl zijn verplicht voor aankoop een account aan te maken én een EP:-winkelier in de buurt te selecteren. Die ondernemer komt producten bezorgen en waar nodig installeren, op een moment dat het de klant uitkomt. Als alternatief kan de webkoper een afspraak inplannen voor het afhalen van zijn order. Hij kan ervoor kiezen de producten dan ook pas af te rekenen.
ElectronicPartner levert aangesloten zelfstandige detaillisten diensten op het gebied van inkoop, financiën, distributie, marketing, opleiding en training, automatisering en marktonderzoek. Het bedrijf heeft circa 550 winkels in Nederland en in totaal ongeveer vijfduizend vestigingen in Europa.
De app is wel een heel groot verschil met een winkel of een website waar je keus hebt uit zóóveel modellen en deze app waar je na een 3-tal filtervragen op één adviesproduct uitkomt!
App ziet er netjes uit maar zoals Marc al aangeeft als je gaat voor een LCD scherm krijg je altijd als advies een SHARP met 117cm beeld grootte. Krijg een beetje het gevoel van wij van WC eend adviseren WC eend.
ook bij een wasmachine is het advies altijd een AEG.
Ik denk dat de APP te vroeg aangekondigd is en dat er nog te weinig conditioinele producten aan de vragen gekoppeld zijn.
het idee is wel goed, nu de uitwerking nog.
Beste Marc,
Zou je ons willen laten weten bij welke vragen je maar 1 adviesproduct krijgt? Dat is namelijk niet onze opzet. Wel proberen wij de keus voor de consument overzichtelijk te houden en maken daarom een representatieve selectie qua merken (A-merk) en typenummer. Dat doen wij overigens ook in onze winkels.
Beste Rob,
Na het doorlopen van de adviesmodule kun je naar rechts scrollen voor meer adviesproducten. Bij Android smartphones wordt dit weergegeven door bolletjes onderaan het scherm, waarbij 1 bolletje steeds groen oplicht . Dit is bij iPhones minder goed zichtbaar blijkt. We pakken dit meteen op!
Beste Claudia,
Nu je het zegt de achtergrond van je APP is licht grijs en de bolletjes creme wit op de Iphone, nu zie ik het.
Maar ik zou hier idd iets meer contrast in aanbrengen.
succes met de APP, kun je binnenkort ook nog kopen via de APP en afhalen bij een filiaal in de buurt?
Dan maak je clicks en bricks integratie compleet klanten willen graag online orienteren en evt kopen maar offline afhalen bij een dealer in de buurt.
Dag Rob,
Via de app bestellen is inderdaad een volgende stap waarover we ons gaan buigen. Wel zijn clicks en bricks al geïntegreerd door onze webshop die sinds 1 juli van start is gegaan. Gratis bezorging en aansluiting op bestaande middelen door de EP:Ondernemer of afhalen in EP:Winkel.